Aloja

Staicelieši Ventspils IT izaicinājumā plūc laurus

Ventspils Digitālais centrs un Ventspils pilsēta jau 5. reizi aicināja  skolēnus no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas iesaistīties konkursā  Ventspils IT Challenge 2020 un  parādīt savas prasmes un zināšanas radošo tehnoloģiju pielietošanā.

Dalību konkursā pieteica arī Staiceles pamatskolas interešu izglītības pulciņa Vienkāršā programmēšana un Lego robotika komanda Staicelieši  – Regnārs Nerips (9. klase), Ojārs Valters Nerips (8. klase) un Niks Andersons (7. klase)

Neskatoties uz epidemioloģisko situāciju Latvijā un pasaulē, šogad sacensībām bija reģistrējušās kopumā 280 komandas – 1120 dalībnieki no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas – četrās vecuma grupās.

 Vislielāko interesi par sacensībām – parādīt savas IKT prasmes un pieteikties vērienīgām  balvām – bija izrādījuši Latvijas skolu skolēni – kopumā pieteikušās 204 komandas no visiem reģioniem, 16 komandas no Lietuvas un pārējās no Igaunijas.

Staiceliešiem, uzzinot konkursa mājas uzdevumu – virtuālajā vidē radīt mehānismu – notikumu ķēdi, kurā kādu vienkāršu, ikdienišķu problēmu iespējams atrisināt izmantojot Rūba Goldberga mašīnas principu, jautājumu bija daudz, taču puiši neatlaidīgi nolēma pamēģināt tādu izveidot. Konkursa nolikums paredzēja darbu iesniegt video formātā noteiktā lielumā un, protams, angļu valodā. (Rūba Goldberga mašīna ir ierīce, kura ļoti vienkāršus uzdevumus veic sarežģītā veidā, izmantojot dažādas secīgas darbības).

   Mājas uzdevuma  video redzams šeit:  https://www.youtube.com/watch?v=35bRpbJo5GA

Patiess bija puišu prieks, kad uzzinājām, ka Staicelieši  savā vecuma grupā (C grupa) iekļuvusi starp 18 konkursa finālistu komandām.

 Fināls, valstī noteikto ierobežojumu dēļ, šogad noritēja tiešsaistē. Finālisti četras dienas, katru dienu cita vecuma grupa, žūrijai pierādīja savas zināšanas, prasmes un radošumu darbā ar tehnoloģijām.

C grupas skolēnu testa jautājumi aptvēra ļoti plašas tēmas saistītas ar tehnoloģiju klātesamību visās dzīves jomās, īpaši izceļot dabas zinātnes, inženierzinātnes, matemātiku un tehnoloģijas (STEM).

Fināla uzdevumu praktiskā daļa bija veltīta topošajam Ventspils Zinātnes un inovāciju centram, kuru plānots atvērt 2022. gada pavasarī.

Skolēniem bija jāizveido video, kurā virtuālajā vidē radoši jāattēlo Ventspils jaunā centra atklāšanas pasākums, pietuvinot to reālajai dzīvei. Komanda Staicelieši uzdevuma tehnisko risinājumu izveidoja  aplikācijā Unity.

Un vēl viens komandu uzdevums – sociālo tīklu izaicinājums –  konkursa norisi attēlot sociālajos tīklos, tādējādi parādot pasākumu no dažādiem skatupunktiem ar dažādu pieredzi.

Piektdien, 27. novembrī, tika paziņoti konkursa Ventspils IT Challenge 2020 uzvarētāji.

Staicelieši C grupā (7. – 9. kl.) ieguva 1. vietu, balvā saņemot 1000 eiro.  Sociālo tīklu izaicinājumā – 3. vietu un balvu – bluetooth skaļruni.

Paldies Ventspils IT Challenge  organizatoriem un visiem, kuri ticēja, ka to varam!

Maija Andersone,

interešu izglītības pulciņa „Vienkāršā programmēšana un Lego robotika” skolotāja