Ņemot vērā ārkārtas stāvokli un nepieciešamos pasākumus koronavīrusa Covid-19 izplatības ierobežošanai, kā arī ņemot vērā faktu, ka daudzviet pārtraukta to iestāžu darbība, kuru telpās tiek nodrošināti pasta pakalpojumi, no 2020.gada 18.marta tiek pārtraukta klātienes pakalpojumu sniegšana 253 pasta pakalpojumu sniegšanas vietās lauku teritorijās visā Latvijā. Līdz ārkārtas situācijas beigām iedzīvotāji pasta pakalpojumus šajās teritorijās var saņemt pēc pieprasījuma savā dzīvesvietā, nepieciešamo pakalpojumu iepriekš piesakot pa tālruni.
Lielākā daļa pasta pakalpojumu sniegšanas vietu lauku teritorijās atrodas vietējām pašvaldībām piederošu ēku telpās, kas līdz ar izsludināto ārkārtas stāvokli slēgtas apmeklētājiem,tāpēc, īstenojot drošības pasākumus, Latvijas Pasts no 2020.gada 18.marta līdz turpmākajiem lēmumiem pārtrauc klātienes pasta pakalpojumu sniegšanu visās 253 pasta pakalpojumu sniegšanas vietās lauku teritorijās. Pasta pakalpojumu sniegšanas vietās pasta pakalpojumi ierastajā režīmā to zemā pieprasījuma dēļ tika sniegti stundu dienā.
Minētajā laika periodā vietējie iedzīvotāji pasta pakalpojumus varēs saņemt pēc pieprasījuma, un tos klienta dzīvesvietā sniegs teritoriju apkalpojošais pastnieks vai arī klienti aicināti apmeklēt tuvāko pasta nodaļu. Pastnieks klienta dzīvesvietā nodrošinās visus tos pasta pakalpojumus, kas bija pieejami pasta pakalpojumu sniegšanas vietā: pastkaršu un vēstuļu nosūtīšanu, pastmarku un aplokšņu iegādi, sūtījumu piegādi, preses izdevumu abonēšanu, naudas pārvedumu un pensijas saņemšanu, komunālo un citu rēķinu apmaksu, iemaksas Pasta norēķinu sistēmas (PNS) kontā u.c.
Ar pastnieka starpniecību iedzīvotājiem iespējams saņemt arī skaidras naudas izmaksu no PNS konta. Šo pakalpojumu iespējams pieteikt, zvanot Latvijas Pasta Klientu centram pa tālruni 67008001, 27008001 vai e-pastā info@pasts.lv. Piesakot skaidras naudas piegādi dzīvesvietā līdz 2020.gada 27.martam, noteikta pazemināta šī pakalpojuma cena – 4,88 eiro. Minētajā periodā Latvijas Pasts monitorēs pakalpojuma pieprasījumu un apzinās savus resursus šā pakalpojuma turpmākai nodrošināšanai atkarībā no pieprasījuma.
Pārējos pastnieka pakalpojumus savā dzīvesvietā iedzīvotāji varēs pieteikt, zvanot uz noteiktiem tālruņa numuriem. Precīzs saraksts ar pasta pakalpojumu sniegšanas vietām, kas turpmāk apkalpos klientus pēc pieprasījuma, un tālruņu numuriem pasta pakalpojumu pieteikšanai klienta dzīvesvietā katrā teritorijā pieejams te.
Katras uz laiku slēgtās pasta pakalpojumu sniegšanas vietas adresē tiks izvietots paziņojums par pasta pakalpojumu saņemšanas iespējām no 2020.gada 18.marta.
Ja tiks noteikti papildu ierobežojumi, Latvijas Pasts nekavējoties informēs par turpmākajām darbībām.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā vairāk nekā 3400 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
Sīkākai informācijai:
Vineta Danielsone | Vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja
Tālr.: +371 67608504 | Mob.: +371 26722585
E-pasts: pr@pasts.lv, vineta.danielsone@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts | facebook.com/latvijas.pasts | instagram.com/latvijas_pasts