No 2018. gada 1. marta varēs iesniegt gada ienākumu deklarācijas (GID) par 2017. gadu. Iesniedzot deklarācijas, iedzīvotāji varēs atgūt pārmaksātos nodokļus, kā arī daļu no medicīnas, izglītības, apdrošināšanas un citiem izdevumiem, iesniedzot maksājumu apliecinošus dokumentus.
Lai iesniegtu GID nav jādodas uz Valmieru vai Limbažiem, to var izdarīt Alojā Valsts un pašvaldības vienotajā klientu apkalpošanas centrā Rīgas ielā 4. Šeit pieejami arī citi valsts un pašvaldības iestāžu pakalpojumi. Populārākie no tiem, jau pieminētās gada ienākumu deklarācijas, darbnespējas lapu iesniegšana, visi pabalsti, kas saistīti ar bērnu piedzimšanu, algas nodokļu grāmatiņas, u.c. pakalpojumi.
Par pakalpojumiem sīkāk lasi šeit http://www.aloja.lv/wp-content/uploads/2014/10/aloja.lv_vpvkac_pakalpojumu-saraksts_301115.pdf
Šīs darbības var veikt arī portālā Latvija.lv vai VID EDS sistēmā. Ja neesiet pārliecināti, ka paši spēsiet darboties šajos portālos, variet doties uz VPVKAC, kur speciālists sniegs konsultācijas un palīdzēs praktiski. Dodoties iesniegt gada ienākumu deklarācijas, tomēr vajadzētu ņemt vērā, ka tas ir darbietilpīgs process. Klientu apkalpošanas centrs nav gluži tas pats kas Valsts ieņēmumu dienests. Izdevumu apliecinošo dokumentu iesniegšana notiek lēnāk, jo katrs maksājuma dokuments ir jāieskenē un jāapraksta atsevišķi. Vidēji vienas deklarācijas iesniegšana ar 10 maksājuma dokumentiem ilgst no 45 minūtēm līdz stundai.
Ja rodas kādi jautājumi, var sazināties ar VPVKAC speciālisti Ievu Aļļēnu pa tālr. 28633673, 66954803, e-pasts: ieva.allena@aloja.lv, aloja@pakalpojumucentri.lv vai klātienē Rīgas ielā 4 Alojā.
Uz tikšanos!